|
Wirtualny Sejm Symulacja Polityczna PBF. Wcielamy się w role posłów wybranych w wyborach w 2005 roku
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajetan Kurka
Liga Polskich Rodzin
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:30, 05 Kwi 2013 Temat postu: [SLD] Ustawa o zmianach w spółce PKP i innych. |
|
|
Cytat: | Ustawa z 2005 roku o zmianach w spółce Polskie Koleje Państwowe, prywatnych (samorządowych) spółkach kolejowych, ochronie zabytków kolejowych oraz szkolnictwie kolejowym
Rozdział I
Art. 1. Polskie Koleje Państwowe zostają przedsiębiorstwem państwowym, a zarządcą PKP jest Ministerstwo Infrastruktury.
Art. 2. Infrastruktura kolejowa zostaje pod nadzorem spółki PKP Polskie Linie Kolejowe oraz PKP Energetyka. Obie spółki podlegają Ministerstwu Infrastruktury.
Art. 3. Po wypadku kolejowym zostaje zwoływana przez Ministra Infrastruktury specjalna państwowa komisja śledcza.
Rozdział II
Art. 4. Wszystkie dotychczas istniejące prywatne spółki kolejowe mają obowiązek złożyć odpowiednie pismo do Ministerstwa Infrastruktury o przyjęcie do przedsiębiorstwa Polskie Koleje Państwowe, a następnie ubiegać się o pozwolenie na wykonywanie przewozów pasażerskich bądź towarowych.
Art. 5. Każda spółka kolejowa udzielająca usług przewozowych na terenie Rzeczpospolitej Polskiej ma obowiązek przed swoją nazwą własną umieścić skrót „PKP” oznaczający Polskie Koleje Państwowe.
Art. 6. Artykuł 5. nie dotyczy spółek zarejestrowanych poza granicami RP.
Rozdział III
Art. 7. Roczny rozkład jazdy pociągów jest ustalany przez Polskie Koleje Państwowe oraz PKP Polskie Linie Kolejowe. Wszystkie spółki należące do PKP mają obowiązek skierować wniosek o przydzielenie danej ilości pociągów o określonych (w przybliżeniu) godzinach. Rozkład wchodzi w życie w drugą niedzielą grudnia.
Art. 8. Roczny rozkład jazdy pociągów można zmienić:
1) przed i po feriach zimowych oraz letnich
2) podczas planowanych remontów infrastruktury kolejowej
3) w razie niezapowiedzianych lub nagłych i długotrwałych zamknięć linii kolejowych
Rozdział IV
Art. 9. Każde muzeum, skansen bądź inny zabytkowy obiekt kolejowy zostaną po zgłoszeniu przez właściciela wpisywane do „Księgi zabytków kolejowych” w Ministerstwie Infrastruktury.
Art. 10. Aby zabytkowy obiekt kolejowy został wpisane do „Księgi zabytków kolejowych”, należy powiadomić Ministerstwo Infrastruktury o takim zamiarze.
Art. 11. W przeciągu półtora tygodnia od czasu zgłoszenia chęci wpisania obiektu do księgi wymienionej w artykule 10., na terenie obiektu pojawi się wcześniej zapowiedziany Inspektor Zabytków Kolejowych, powołany przez Ministra Infrastruktury i oceni stan zabytku/ów. Od oceny Inspektora Zabytków Kolejowych zależy:
1) wpisanie obiektu do „Księgi zabytków kolejowych”
2) roczna zapomoga państwa dla danego obiektu (nieprzekraczająca miliona złotych) wg cenności historycznej zabytku/ów kolejowych.
Art. 12. Każdy obiekt wpisany do „Księgi zabytków kolejowych” co pół roku ma obowiązek złożenia raportu finansowego z wydatków i przychodów.
Rozdział V
Art. 13. Państwowe przedsiębiorstwo PKP ma za zadanie wraz z Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz Ministerstwem Infrastruktury tworzenie szkół technicznych z kierunkami kolejowymi od roku szkolnego 2006/2007 oraz nadzorowanie działania tych szkół.
Art. 14. Uczniowie do szkół będę przyjmowani według kryteriów ustalonych przed dyrekcję tych placówek.
Art. 15. Nauka w szkołach technicznych z kierunkami kolejowymi będzie trwała 6 lat.
Art. 16 Państwowa spółka PKP PKL S.A ma za zadanie przyjąć absolwenta szkoły technicznej o kierunku kolejowym (jeśli absolwent wyrazi taką chęć) i zapewnić mu pracę oraz dalsze wykształcenie związane z wybranym zawodem.
Rozdział VI
Art. 17. Rozdziały I, III i IV wchodzą w życie z dniem ogłoszenia.
Art. 18. Rozdział II wchodzi w życie w drugą niedzielę grudnia 2005 roku.
Art. 19. Rozdział V wchodzi w życie 1 września 2006 roku. |
Kto jest za?
Dziękuję.
Kto jest przeciw?
Dziękuję.
Kto się wstrzymał?
Dziękuję.
Głosowanie do 8 kwietnia (poniedziałek) godz. 23:59.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|