Forum Wirtualny Sejm Strona Główna Wirtualny Sejm
Symulacja Polityczna PBF. Wcielamy się w role posłów wybranych w wyborach w 2005 roku
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[PSL]: Ustawa o reformie systemu edukacji

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Wirtualny Sejm Strona Główna -> Sejm / Laska Marszałkowska
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maria Stern
Polskie Stronnictwo Ludowe



Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:44, 20 Kwi 2013    Temat postu: [PSL]: Ustawa o reformie systemu edukacji

Cytat:
Ustawa
o reformie systemu edukacji
z 2006 r.

Rozdział 1

Art.1
Powraca się do szkolnictwa trójstopniowego, tj. szkoły podstawowe, szkoły ponadpodstawowe i szkoły wyższe. Szkolnictwo podstawowe obejmuje 9 klas, a szkolnictwo średnie obejmuje w zależności od szkoły 4 lata dla liceów i 5 lat dla technikum. Szkoły zawodowe kształcą tak jak dotychczas.

Art.2
Szkoły podstawowe zostają podzielone na trzy poziomy:
poziom 1 - klasy od 1-3;
poziom 2 klasy od 4-6;
poziom 3 klasy od 7-9;

Art.3
1. Poziom 1 szkoły podstawowej obejmuje nauczanie początkowe, gdzie realizuje się w dużej części program uczenia przez zabawę. Uczeń musi się tu nauczyć takich podstawowych rzeczy jak alfabet, czytanie, pisanie, liczenie.
2. Na poziomie 2 uczeń zapoznaje się szerzej z wiedzą, tutaj wprowadza się od 4 klasy języki obce oraz edukację seksualną celem wyjaśnienia procesów zachodzących w okresie dojrzewania.
3. Poziom 3 obejmuje nauczanie bardziej rozbudowane, gdzie wiedza jest bardziej poszerzana. Uczeń odnajduje w sobie zainteresowania, pasje, a nauczyciel pomaga w ich realizacji. W ostatniej klasie tego poziomu następują intensywne przygotowania do egzaminów do szkół średnich.

Art.4
Na każdym ze szczebli nauczania należy informować uczniów o tym co jest dobre, a co złe, uczyć o szkodliwości pewnych zachować i uczulać na negatywne elementy prowadzące do demoralizacji.

Art.5
Nauczyciele mają obowiązek organizować godziny wychowawcze celem nawiązania większych kontaktów z uczniami.

Art.6
Powołuje się stałe Rady Rodziców przy Dyrektorze Szkoły w celu zapoznawania się z sytuacją w szkole i rozwiązywania różnych problemów dotyczących młodych ludzi jak i innych spraw. Regulamin szkoły określa zasady funkcjonowania Rad.

Art.7
1. Dyrektorzy szkół mają obowiązek stanowczego reagowania na elementy demoralizacji w szkołach. Należy podjąć wszelkie środki w celu zapobiegania przemocy w szkole. Dozwolone są prace społeczne na rzecz szkoły.
2. Uczniowie najbardziej agresywni mają obowiązek spotykać się ze szkolnym psychologiem, bądź pedagogiem. Dyrektor ma obowiązek wzywać do szkoły rodziców takich osób, a w szczególnych przypadkach powiadamiać odpowiednie instytucje takie jak kuratorium oświaty i prokuratura.
3. Zakazana jest wszelka segregacja w szkołach. Można jednak tworzyć specjalne kółka pozalekcyjne dla agresywnych uczniów, które mają za cel uczyć łagodności i wychować ucznia tak, by nie sprawiał kłopotów.

Art.8
W szkołach mają obowiązkowo być zatrudnieni psycholodzy, jak i stomatolodzy, oraz pielęgniarki. Ich zatrudnienie finansuje resort odpowiedzialny za sprawy służby zdrowia.

Art.9
Wszelkie programy nauczania, jak i inne decyzje dotyczące szkół określa minister właściwy do spraw edukacji. Przepisy tej ustawy dotyczą także szkół prywatnych.

Rozdział 2

Art.1
Gminy i powiaty mają obowiązek dostosować budynki szkół do potrzeb powyższej reformy. Pieniądze na ten cel będą pochodzić z budżetu państwa, gminy i powiaty mogą także wygospodarować część pieniędzy na realizację reformy. Odpowiedni minister do spraw związanych z ustawą ma prawo regulować tę kwestię w interesie gmin i powiatów.

Art.2
Od września 2007 roku wstrzymuje się pobór do gimnazjów. Wtedy pierwszy rocznik rozpocznie naukę w nowym systemie, będę to uczniowie klas 6 szkół podstawowych, którzy zamiast do gimnazjów przejdą do klas 7 szkół podstawowych. Uczniowie z gimnazjów zaś mogą być przeniesieni do innych szkół jeśli warunki lokalowe nie pozwolą im na kontynuowanie nauki w dotychczasowej szkole.

Art.3
1. W roku 2009 w liceach naukę zacznie pierwszy rocznik objęty nowym systemem nauczania.
2. W wyniku nowej reformy żaden nauczyciel nie może stracić pracy, tylko ma być przeniesiony na inne stanowisko bądź do innej placówki.

Art.4
Ustawa wchodzi w życie w momencie ogłoszenia i zaczyna być od tego czasu realizowana. Przewidywany czas realizacji ustawy to około 5 lat, czyli do roku 2011. Przepisy tej ustawy będą realizowane zgodnie z terminami określonymi w ustawie to jest od września 2007 roku. Za jej wykonanie odpowiadają resorty właściwe do spraw poruszanych w ustawie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maria Stern
Polskie Stronnictwo Ludowe



Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 708
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:33, 27 Kwi 2013    Temat postu:

Proszę o rozpatrzenie poprawki w artykule 3 rozdziału II:
Cytat:
Ustawa
o reformie systemu edukacji
z 2006 r.

Rozdział 1

Art.1
Powraca się do szkolnictwa trójstopniowego, tj. szkoły podstawowe, szkoły ponadpodstawowe i szkoły wyższe. Szkolnictwo podstawowe obejmuje 9 klas, a szkolnictwo średnie obejmuje w zależności od szkoły 4 lata dla liceów i 5 lat dla technikum. Szkoły zawodowe kształcą tak jak dotychczas.

Art.2
Szkoły podstawowe zostają podzielone na trzy poziomy:
poziom 1 - klasy od 1-3;
poziom 2 klasy od 4-6;
poziom 3 klasy od 7-9;

Art.3
1. Poziom 1 szkoły podstawowej obejmuje nauczanie początkowe, gdzie realizuje się w dużej części program uczenia przez zabawę. Uczeń musi się tu nauczyć takich podstawowych rzeczy jak alfabet, czytanie, pisanie, liczenie.
2. Na poziomie 2 uczeń zapoznaje się szerzej z wiedzą, tutaj wprowadza się od 4 klasy języki obce oraz edukację seksualną celem wyjaśnienia procesów zachodzących w okresie dojrzewania.
3. Poziom 3 obejmuje nauczanie bardziej rozbudowane, gdzie wiedza jest bardziej poszerzana. Uczeń odnajduje w sobie zainteresowania, pasje, a nauczyciel pomaga w ich realizacji. W ostatniej klasie tego poziomu następują intensywne przygotowania do egzaminów do szkół średnich.

Art.4
Na każdym ze szczebli nauczania należy informować uczniów o tym co jest dobre, a co złe, uczyć o szkodliwości pewnych zachować i uczulać na negatywne elementy prowadzące do demoralizacji.

Art.5
Nauczyciele mają obowiązek organizować godziny wychowawcze celem nawiązania większych kontaktów z uczniami.

Art.6
Powołuje się stałe Rady Rodziców przy Dyrektorze Szkoły w celu zapoznawania się z sytuacją w szkole i rozwiązywania różnych problemów dotyczących młodych ludzi jak i innych spraw. Regulamin szkoły określa zasady funkcjonowania Rad.

Art.7
1. Dyrektorzy szkół mają obowiązek stanowczego reagowania na elementy demoralizacji w szkołach. Należy podjąć wszelkie środki w celu zapobiegania przemocy w szkole. Dozwolone są prace społeczne na rzecz szkoły.
2. Uczniowie najbardziej agresywni mają obowiązek spotykać się ze szkolnym psychologiem, bądź pedagogiem. Dyrektor ma obowiązek wzywać do szkoły rodziców takich osób, a w szczególnych przypadkach powiadamiać odpowiednie instytucje takie jak kuratorium oświaty i prokuratura.
3. Zakazana jest wszelka segregacja w szkołach. Można jednak tworzyć specjalne kółka pozalekcyjne dla agresywnych uczniów, które mają za cel uczyć łagodności i wychować ucznia tak, by nie sprawiał kłopotów.

Art.8
W szkołach mają obowiązkowo być zatrudnieni psycholodzy, jak i stomatolodzy, oraz pielęgniarki. Ich zatrudnienie finansuje resort odpowiedzialny za sprawy służby zdrowia.

Art.9
Wszelkie programy nauczania, jak i inne decyzje dotyczące szkół określa minister właściwy do spraw edukacji. Przepisy tej ustawy dotyczą także szkół prywatnych.

Rozdział 2

Art.1
Gminy i powiaty mają obowiązek dostosować budynki szkół do potrzeb powyższej reformy. Pieniądze na ten cel będą pochodzić z budżetu państwa, gminy i powiaty mogą także wygospodarować część pieniędzy na realizację reformy. Odpowiedni minister do spraw związanych z ustawą ma prawo regulować tę kwestię w interesie gmin i powiatów.

Art.2
Od września 2007 roku wstrzymuje się pobór do gimnazjów. Wtedy pierwszy rocznik rozpocznie naukę w nowym systemie, będę to uczniowie klas 6 szkół podstawowych, którzy zamiast do gimnazjów przejdą do klas 7 szkół podstawowych. Uczniowie z gimnazjów zaś mogą być przeniesieni do innych szkół jeśli warunki lokalowe nie pozwolą im na kontynuowanie nauki w dotychczasowej szkole.

Art.3
1. W roku 2009 w liceach naukę zacznie pierwszy rocznik objęty nowym systemem nauczania.
2. W wyniku nowej reformy żaden dyrektor szkoły ani nauczyciel nie może stracić pracy, tylko ma być przeniesiony do innej placówki bądź
na inne stanowisko
Art.4
Ustawa wchodzi w życie w momencie ogłoszenia i zaczyna być od tego czasu realizowana. Przewidywany czas realizacji ustawy to około 5 lat, czyli do roku 2011. Przepisy tej ustawy będą realizowane zgodnie z terminami określonymi w ustawie to jest od września 2007 roku. Za jej wykonanie odpowiadają resorty właściwe do spraw poruszanych w ustawie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Wirtualny Sejm Strona Główna -> Sejm / Laska Marszałkowska Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin